Flat Preloader Icon

شماره تماس : 02177381767 - 09123972234 - 09333577698 - 09128088402

آدرس: تهران، تهرانپارس، بلوار شهید ناصر کاظمی (شاهد)، پلاک 426، واحد 10

سبد خرید
هیچ محصولی در سبدخرید نیست.
بررسی کامل ویژگی‌ها مزایا و معایب تشک مموری فوم
مدیریت سایت
۲۷ مرداد ۱۴۰۲
109بازدید

بررسی کامل ویژگی‌ها مزایا و معایب تشک مموری فوم

تشک مموری فوم چیست؟

اگر شما هم قصد خرید این نوع تشک را دارید ممکن است در ابتدا بخواهید بیشتر با این نوع تشک آشنا شوید. به طور کلی باید بدانید مموری فوم نوعی فوم نرم است که از پلی اورتان ساخته شده است و چگالی و دانسیته آن نسبت به فوم معمولی بیشتر است.

از آنجایی که فوم مموری برگشت آهسته به حالت اول دارد اسم مموری یا حافظه را بر روی آن گذاشته‌اند. در بین بافت مموری فوم حباب‌های کوچکی قرار دارد که این به حرکت هوا در درون آن کمک می کند. جالب است بدانید تشک مموری فوم به‌گونه‌ای است که در اثر گرمای بدن فرد نرم شده و در عرض چند ثانیه مجدد طبق انحنای بدن فرد فرم می‌گیرد.

بررسی کامل ویژگی‌ها مزایا و معایب تشک مموری فوم

بررسی مزایای تشک مموری فوم

در بررسی مزایای این نوع تشک همان‌طور که گفتیم این تشک که یک تشک هوشمند است، از طریق گرمای بدن فرد فرم می‌گیرد و این امر موجب شده فشار وارد شده بر بدن کاهش پیدا کند. از آنجایی که این محصول به طور کامل گودی کمر را پوشش می‌دهد موجب پیشگیری از دردهای عضلانی و کمردرد می‌شود.

در واقع این تشک یک تشک طبی است که می‌تواند حتی بر بهبود مشکلات تنفسی تأثیر بگذارد و تنفس در خواب را آسان کند. علاوه بر این، مواد ساخته شده در این تشک ها ضد حساسیت و ضد آلرژی هستند و در برابر گرد و غبار و حفظ سلامت و بهداشت فرد کاملاً مناسب خواهند بود. این نوع تشک هیچ‌گونه صدای جیرجیر ندارد.

نقاط ضعف تشک مموری فوم چیست؟

اگرچه در این مطلب به مزایای متعدد این نوع از تشک ها پرداختیم اما شاید بهتر باشد که در مورد معایب و نقاط ضعف این تشک ها نیز صحبت کنیم. یکی از مهم‌ترین این معایب وزن بالای آن است. تشک هایی که کاملاً از مموری فوم باشند بسیار سنگین هستند و جابجایی آن مشکل است. به طور کلی این تشک ها نسبت به تشک های معمولی گرم‌تر هستند و از قابلیت گردش هوای ضعیف‌تری برخوردار هستند.

با این حال انتخابی بسیار مناسب برای پاییز و زمستان بوده اما در فصول گرم سال منجر به تعریق بدن می‌شود. علاوه بر این معمولاً تشک مموری ارتفاع بالایی دارد که این موضوع دلیلی است که ممکن است برای همه تخت خواب ها مناسب نباشد. از طرفی خوب است بدانید که این تشک ها معمولاً بوی فوم را در خود دارند که این امر باعث ایجاد حس ناخوشایند می‌شود.

استفاده از تشک مموری فوم برای چه کسانی مناسب است؟

با توجه به آنچه در خصوص مزایا و معایب و ویژگی‌های تشک مموری فوم (Memory foam mattress) گفتیم اگر بخواهیم بررسی کنیم که این تشک ها برای چه کسانی پیشنهاد می‌شوند می‌توان گفت طبق تجربه معمولاً بیشتر افراد از این تشک ها لذت می‌برند زیرا بسیار راحت بوده و بدن را کاملاً در آغوش می‌گیرند.

در نهایت چنانچه شما نرمی تخت خواب ها و فرو رفتن در تشک را دوست دارید و می‌خواهید تختی گرم‌تر داشته باشید این نوع تشک برایتان مناسب خواهد بود. همچنین آن دسته از افرادی که در خواب دردهای مزمن را تجربه می‌کنند و یا تمایل به ایزوله حرکتی دارند پیشنهاد می‌شود تشک مموری فوم را امتحان کنند.

 

انواع تشک مموری فوم

در نهایت قبل از اینکه اقدام به انتخاب تشک مموری فوم کنید لازم است بدانید این تشک ها در حال حاضر انواع مختلفی دارند. یکی از انواع تشک، نوع صنعتی است که قیمت بسیار مناسبی دارد اما از آنجایی که حاوی فراورده‌های نفتی است مورد استقبال دوستداران محیط زیست قرار نگرفته است.

نوع دیگر این تشک ها، تشک مموری فوم طبیعی است که شامل فوم نارگیل، سویا و دیگر مواد گیاهی است. این تشک ها پس از اعمال فشار در مدت زمان کمتری نسبت به نوع مموری فوم صنعتی به حالت اولیه خود برمی‌گردند. البته باید بدانید که مموری فوم طبیعی در مقابل آتش سوزی ضعیف‌تر است. و اما آخرین دسته از انواع این تشک ها، نوع ژله ای است که ترکیبی از مموری فوم و ژل صنعتی است. طبق تجربه ژله‌ ای گزینه خنک‌تر است.

سخن پایانی

با توجه به مزایای بسیاری که استفاده از تشک مموری فوم دارد امروزه افراد بسیاری برای خرید این نوع تشک اقدام می‌کنند. اما مسئله مهمی که در هنگام خرید این محصول اهمیت دارد، کیفیت این محصول است. پس توصیه می‌شود آن را از مراکز معتبر و تولیدکننده اصلی تهیه کنید تا ضمن تهیه محصولی مرغوب و درجه ۱، قیمت مناسب‌تری را بپردازید.

در این میان لازم است بدانید ما بازرگانی شیمیایی پارس باکیفیت ترین خدمات و محصولات را در زمینه تولید و تامین مواد اولیه پلی یورتان و اپوکسی به مشتریان عزیز ارائه می‌دهیم بنابراین جهت خرید و تهیه این محصولات می‌توانید با ما در ارتباط باشید و بدون واسطه خریدی مطمئن را تجربه کنید.

دسته بندی:

مقالات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

Related Articles



ثبت نام کنید و در خبرنامه ما مشترک شوید

از جدیدترین تخفیف ها و اطلاعیه ها بهره مند شوید.

    ارتباط با ما

    آدرس: تهران، تهرانپارس، بلوار شهید ناصر کاظمی (شاهد)، پلاک 426، واحد 10

    محصولات

    در نقشه پیدا کنید

    مشاوره رایگان

    تماس تلفنی